Medlemsmøte 10. mars, 2011

Først litt informasjon om kommende arrangementer:
”Åpent hus”- kveld den 23. mars, da blir det landskapsfotografering v/Arild T. Oppstart kl. 18 UTE !
Nybegynnerkurs for speilreflekskamera v/ Arild P. Kurset går over to kvelder (30. mars og 6. april), kurslokalene er på Ekholt ungdomsskole. Nærmere informasjon kommer. Kurset er gratis for medlemmer, en liten sum for andre. 8 påmeldte så langt.
Bjørn orienterte om makrokurset. Kurset er fullt, men det er mulig å sette seg på venteliste. Påmeldte betaler 400,- til klubbens konto + 60,- i inngangspenger reptilparken- ta med penger.
Deretter var det visning av kveldens bilde papir og digitalt. Tema denne gang var fritt motiv – manipulert, og bare fantasien setter grenser for hva man kan gjøre. Mye artig å se! 
I pausen var det loddsalg, og muligheter for kake og kaffe.

Arild P. foreleste om RAW vs JPEG – fordeler og ulemper. Engasjerte diskusjoner fra salen, veldig bra J Gratis raw-konverteringsprogram som Arild bruker, er Raw therapee http://www.rawtherapee.com/
Før resultatet av kveldens bilde ble presentert, hadde Bjørn og Vidar plukket ut noen bilder fra konkurransen som de ønsket å kommentere nærmere. Salen fikk også anledning til å kommentere, f.eks. hva gjør dette bildet bra, hva kunne vært gjort annerledes?

Resultat av kveldens bilde ble som følger:
Papir
1. Arild T.
2. Stine Marie
3. Tove
Digitalt
1. Åge
2. StineMarie
3. Tor L.
Vi avlsuttet kvelden med loddtrekkning
.
Fotohilsner
Hanne og Stine Marie
Bildene er tatt av John Aavitsland


